Marspolder

Maandag, 25 maart 2019

Beperking karpervissen op de Marspolder Na gesprekken met diverse belanghouders heeft het bestuur besloten een ledenstop voor karpervissers op de Marspolder in te voeren. Dit na aanleiding van vele klachten over drukte, overlast en vernielingen. Dit voorstel van het bestuur is in de Algemene Leden Vergadering van 13 maart 2019 door de aanwezige leden unaniem goedgekeurd. HSV de Baars wil de Marspolder niet kwijtraken als viswater en heeft daarom voor 2019 als test 20 karperpassen uitgegeven. Alleen met deze speciale Karpervispas is het toegestaan op karper te vissen op de Marspolder. Eind 2019 zal het bestuur evalueren of de ledenstop en het invoeren van de karpervispas een positieve invloed heeft op de klachten. Geïnteresseerde leden kunnen op de wachtlijst komen, hiervoor kan een e-mail worden gestuurd aan de secretaris. Door de grote belangstelling voor de karperpassen is er nu al een forse wachtlijst. Om doorstroming te bevorderen is lidmaatschap van HSV de Baars vereist om op de wachtlijst te komen en te blijven. Voor de overige visserijen zijn de regels van de Marspolder te vinden in het menu bij ‘Viswateren’. (link van maken dat men erop kan klikken)