Wedstrijdregelement

WEDSTRIJDRELEMENT

Aanvang en einde doormiddel van signaal.
Vrije hengel
Er wordt gevist op punten.
Zink vissen toegestaan.
Voerkorfen en made droppers zijn bij de vaste stok niet toegestaan.
De achter poten van het vlonder mag de waterlijn niet overschrijden.
Het is niet toegestaan om na de wedstrijd vis mee naar huis te nemen, de vis moet na het wegen worden teruggezet.
Het is niet toe gestaan om andere deelnemer te hinderen, door bijvoorbeeld in het water te gaan lopen.
Aas en voer vrij met uitzondering van gekleurde made en vers de vase.
De deelnemer mag zich maximaal 100 cm naast zijn nummer installeren.
Ieder deelnemer is aansprakelijk voor eigen doen en laten.
H.S.V.de Baars stelt zich onder geen beding aansprakelijk voor o.a. ongevallen, letsel, schade aan-of vermissing van eigendommen.
Bij constatering van één der genoemde verboden, of het niet nakomen van dit regelement, zal de deelnemer gediskwalificeerd worden. De wedstrijdcommissie is gerechtigd voor de wedstrijden dit regelement aan te passen.
De wedstrijdcommissie houdt zich het recht om de wedstrijden om te zetten door bijvoorbeeld hoge waterstanden.
Bij onweer wordt de wedstrijd stilgelegd en dienen de deelnemers zich bij het water te verwijderen.