Viswater

De Ingense Waarden

De Ingense Waarden:

Gelegen in de Ingense Waarden ongeveer 500m. beneden het Ingense Veer. Bevissing is mogelijk op gedoogbeleid van Ingense Waarden B.V.

De Marspolder

De Marspolder:

De Marspolder. Water gelegen aan de Drosseweg/Rijnbandijk. Vissen is toegestaan aan de zuid en oostoever. Vis- en looprecht wordt aangegeven door borden van het Geldersch Landschap.

Speciale voorwaarden voor het bevissen van dit viswater:
A.Karpervissen op de Marspolder is alleen toegestaan met de ‘Karpervispas Marspolder’ die speciaal en op naam, uitgegeven is door het bestuur van HSV de Baars. (De reden hiervan is: link maken naar nieuwsbericht)
B.Vergunninghouders mogen geen auto’s of rijwielen parkeren op het terrein van HSV ‘ONS STEKKIE’
C.Nachtvissen is verboden.
D.Boten zijn ten strengste verboden.
E.De vergunninghouder mag met 3 hengels vissen, ongeacht de aaskeuze.
F.Gevangen karper dient, eventueel na registratie terstond worden teruggezet in hetzelfde water als waarin gevangen.
G. Het vissen met dode vis, stukjes vis, of kunstaas groter dan 2,5 cm is toegestaan van de laatste zaterdag in mei tot 1 april.
H. Er geldt een algeheel meeneem verbod op alle vissoorten.
I. Het is verboden zich op de dam te begeven gelegen tussen de plas van Ons Stekkie en de plas De Marspolder.
J. Het is verboden te vissen vanaf de aanwezige eilanden.
K. Het plaatsen van tenten e.d. is verboden.

De Lange Weide

De Lange Weide:

De Lange Weide is gelegen aan de Bonte Morgen. Bereikbaar via de loopbrug en vanaf de openbare weg.

Gezamenlijke Lijst van viswateren Sportvisserij Nederland

Gezamenlijke Lijst van viswateren Sportvisserij Nederland:

HSV de Baars is lid van de Hengelsportfederatie Midden-Nederland, aangesloten bij Sportvisserij Nederland.

Als lid van HSV de Baars mag u vissen op de wateren uit de Landelijke Lijst van Viswateren, inclusief de hierin opgenomen federatieve wateren van de Hengelsportfederatie Midden-Nederland.

In de federatieve lijst van viswater in het gebied van de Hengelsportfederatie Midden-Nederland zijn onder andere de watergangen in de polder Neder-Betuwe opgenomen. Namelijk alle watergangen in de polder Neder-Betuwe tussen de lijn Kesteren-Ochten tot aan de lijn Tiel-Buren-Culemborg. Alleen de watergangen die bereikbaar zijn vanaf de openbare weg kunnen worden bevist.

Voor meer informatie verwijzen wij u naar Sportvisserij Nederland
Kijk ook eens op www.visplanner.nl als wilt weten waar u mag vissen met uw VISpas.