Algemene bepalingen

1. Het viswater is gekenmerkt met borden van de HSV De Baars
  2. Men is verplicht om langs de omheining of waterlijn naar de visplaatsen te gaan.
  3. Hekken moeten altijd gesloten blijven en het vee moet met rust worden gelaten.
  4. Flora en fauna dient men te ontzien.
  5. Honden mag men niet los laten lopen.
  6. Het in het water hebben van een vaarvoertuig is in alle wateren verboden. Het vissen vanuit een vaarvoertuig is niet toegestaan. Het vissen is uitsluitend vanaf de waterkant toegestaan.
  7. Alle controleurs van HSV “DE BAARS” zijn voorzien van een door het bestuur afgegeven legitimatie. Het bestuur van HSV “DE BAARS” heeft de controleurs bevoegd verklaard tot controle op:
    - Het bezit van een geldige visvergunning en een geldige VISpas.
    - Het gedrag aan of op het water.
    - De gevangen vis en de gebruikte vistuigen.
    - De naleving van de bepalingen van de Visserijwet en de verenigingsbepalingen.
    - Aanwijzingen van politie en/of controleurs moeten direct worden opgevolgd.
  8. De vergunninghouder is persoonlijk aansprakelijk voor zijn handelingen. De HSV “DE BAARS” aanvaardt hiervoor geen enkele aansprakelijkheid.
  9. De vergunninghouder wordt geacht zonder vergunning te hebben gevist indien hij de in de vergunning gestelde bepalingen overtreedt.
  10. Het bestuur zal streng optreden bij geconstateerde overtredingen/misdragingen. Dit kan zelfs tot royement leiden bij lidmaatschap.
  11. Het vissen met levend aas is verboden.
  12. Het plaatsen van voertuigen voor in- en uitritten is verboden.
  13. Gevangen karpers dienen, eventueel na registratie, terstond te worden teruggezet in hetzelfde water als waarin gevangen.

Controle

Alle bestuursleden zijn bevoegd om te controleren op visdocumenten. Tevens hebben we diverse controleurs en opsporingsambtenaren die u kunnen controleren.

Allen die controle uitvoeren kunnen zich d.m.v. een controlepas en/of bewijs van Opsporings-ambtenaar.

Opzegging lidmaatschap:
Het opzeggen van het lidmaatschap kan niet via HSV de Baars! Dit kan vanwege privacy redenen alleen via Sportvisserij Nederland.
Dit kan op de volgende manier:
Vóór 1 oktober van het kalenderjaar, per mail aan ledenadministratie@vispas.nl, telefonisch via SVN 030-6058400 (optie 1 vispas) of via de site ww.mijnsportvisserij.nl (eerst registreren!)